Boekenlegger Terug naar Oegstgeest

Cultuurwethouder Matthijs Huizing van schrijversdorp Oegstgeest nam zaterdag in de Rijnlandse boekhandel symbolisch een reusachtige boekenlegger in ontvangst uit handen van boekhandelaar René Koek. Dit ter gelegenheid van de opening van de jaarlijkse Boekenweek. Alle klanten van de boekhandel ontvangen bij hun boekaankoop in de Boekenweek een boekenlegger die verwijst naar de korte film âSchrijversdorp Oegstgeestâ op YouTube.
De boekenlegger is de eerste in een serie, die de komende jaren periodiek wordt uitgegeven door de Stichting Dorpsmarketing Oegstgeest in samenwerking met het Cultuurfonds Oegstgeest. Iedere volgende boekenlegger bevat een gedicht van een Oegstgeester schrijver. Belangstellende dichters uit Oegstgeest kunnen voor deze serie een gedicht aandragen. Een deskundige jury maakt een selectie van de aangeboden gedichten. Voor nadere informatie en het aandragen van gedichten kunt u mailen naar info@dorpsmarketingoegstgeest.nl.
Dorpsmarketeer bij Unity

Terug naar Oegstgeest

Nieuw Logo Dorpsmarketing Oegstgeest

Dorpsmarketeer Agnes Kerckhoffs licht het beeldmerk als volgt toe: "De paperclip geeft aan dat wij een verbindende rol willen spelen in het dorp. Het erevaantje verwijst naar onze positie als top tien-woongemeente. De boekenlegger past bij schrijversdorp Oegstgeest. Omgekeerd verwijst het beeldmerk naar de kastelen Oud-Poelgeest en Endegeest en een aantal andere kenmerkende gebouwen met twee torentjes in het dorp. De kleur groen past bij onze groene gemeente".
Belangrijk zijn volgens de dorpsmarketeer ook de letters DO in het beeldmerk. "DO is niet alleen de afkorting van Dorpsmarketing Oegstgeest, maar betekent in het Engels ook 'doen'. Deze Engelstalige uiting past in ons dorp waar ruim zeventig nationaliteiten zijn vertegenwoordigd. Met DO geven we aan dat Oegstgeest een actieve gemeente is, burgerparticipatie hier hoog in het vaandel staat en dat Dorpsmarketing Oegstgeest samen met de andere partijen in het dorp graag actief werkt aan de bloei van Oegstgeest."
Het nieuwe beeldmerk wordt zichtbaar in alle uitingen van Dorpsmarkering Oegstgeest. Zo was het al zichtbaar op de recent uitgegeven fiets- en wandelroute over Herman Boerhaave en prijkt het sinds kort op de voorgevel van Duinzigt, waar Dorpsmarketing Oegstgeest sinds deze zomer is gehuisvest.
'T2 Design en Communicatie' uit Katwijk heeft het beeldmerk en de huisstijl van de Stichting Dorpsmarketing Oegstgeest ontworpen.
Beleidsplan 2018 - 2022
Dorpsmarketing zet in op âTerug naar OegstgeestâDe Stichting Dorpsmarkering Oegstgeest gaat de komende jaren publiciteitsacties voeren onder de slogan âTerug naar Oegstgeestâ. Deze slogan is ontleend aan het gelijknamige boek van de Oegstgeester schrijver Jan Wolkers. De stichting voert campagnes in samenwerking met zoveel mogelijk partijen in het dorp. Dat staat in het beleidsplan 2018-2022 dat voorzitter Hans Ludo van Mierlo van Dorpsmarketing en dorpsmarketeer Agnes Kerkckhoffs maandag 19 maart namens het bestuur aanboden aan burgemeester Jaensch.
Dorpsmarkering gaat Oegstgeest positioneren als een Top 10-woongemeente, een groene enclave en als schrijversdorp. De aangekondigde promotieacties worden gevoerd rond verschillende themaâs en in samenwerking met uiteenlopende partijen uit het dorp, zoals winkelcentra, horeca, bedrijfslocaties, culturele verenigingen, sportclubs, trouwlocaties, makelaars en projectontwikkelaars.
De promotie van Oegstgeest is er vooral op gericht bewoners van de regio te interesseren voor wonen, winkelen, sporten en recreëren in Oegstgeest. Dorpsmarketing ziet Oegstgeest niet als een toeristische locatie. Er komt dan ook geen eigen Oegstgeester VVV, maar er komen op drukke locaties in het dorp (zoals Corpus en kasteel Oud-Poelgeest) wel eigen informatiepunten over Oegstgeest. Dorpsmarketing werkt waar mogelijk samen met de regionale collegae bij regiomarketing.
Dorpsmarketing stimuleert commerciële en culturele activiteiten in het dorp en ondersteunt deze waar mogelijk met communicatie en advies. De succesvolle Wolkersweken in oktober 2017 en Oegst!Live aan het begin van dit jaar hebben aangetoond dat bundeling van activiteiten rond een centraal thema, zowel voor organisatoren als bezoekers, heel effectief kan zijn. Dit najaar wil Dorpsmarketing dit succes proberen te herhalen met de Boerhaaveweken, ter gelegenheid van de 350-ste geboortedag van de beroemde wetenschapper die op landgoed Oud-Poelgeest woonde.
De Stichting Dorpsmarketing Oegstgeest werd eind augustus 2017 opgericht om Oegstgeest nadrukkelijker op de kaart te zetten, meer economische en sociaal-culturele activiteiten te creëren en de dorpscultuur te versterken. De oprichting van de stichting sloot aan op de wens van het gemeentebestuur en op soortgelijke ontwikkelingen in andere gemeenten in de regio.
Het meerjarenbeleidsplan van Dorpsmarketing Oegstgeest geeft de grote contouren aan van het beleid. Dorpsmarketeer Agnes Kerckhoffs werkt het beleidsplan uit in samenspraak met belanghebbenden in het dorp tot een concreet activiteitenplan. Het beleidsplan staat op de site van Dorpsmarketing www.dorpsmarketingoegstgeest.nl. Tot de activiteiten van Dorpsmarketing hoort ook de samenstelling van de uitagenda Oegst! die wekelijks gepubliceerd wordt in de Oegstgeester Courant en ook te vinden is op www.oegst.nl.
Terug naar Oegstgeest

Dorpsmarketeer in Leven! 50

Oegst!Live wordt jaarlijks evenement

De Rabobank maakte tijdens het evenement haar donaties uit het Wensenfonds bekend.
Voor Oegst!Live waren de leden van de Rabobank, partners van Dorpsmarketing Oegstgeest en donateurs van het Cultuurfonds uitgenodigd. Daarnaast nodigden de organiserende partijen de lezers van de Oegstgeester Courant van harte uit bij Oegst!Live aanwezig te zijn en zich op inspirerende wijze te laten informeren over de evenementen die dit jaar op de Oegst! kalender te vinden zijn. Deze kalender vindt u iedere week in de Oegstgeester Courant.
Dit keer werd Oegst!Live gehouden in het clubhuis van ASC op het sportpark Overveer aan de Abtspoelweg 21 in Oegstgeest. Na afloop was er een borrel en de konden de aanwezigen kennismaken en van gedachten wisselen met de organisatoren van Oegst!Live.
Tijdens het evenement werd de film Schrijversdorp Oegstgeest vertoond.
Retailvisie Leidse Regio 2025

Dorpsmarketing gaat door met Oegst!

Oegstgeest heeft nieuwe Dorpsmarketeer

Zie het bericht in de Oegstgeester Courant.
Contactgegevens Dorpsmarketing Oegstgeest
Subsidieovereenkomst Dorpsmarketing Oegstgeest

Zie het bericht in de Oegstgeester Courant.
Stichting Dorpsmarketing Oegstgeest gaat van start

Zie het bericht in de Oegstgeester Courant.
Symposium Dorpsmarketing in Corpus

Zie voor de berichtgeving hierover de Oegstgeester Courant.
Presentatie dorpsmarketingplan

Fotobijschrift: Lucien Geelhoed vindt René Descartes een van de âpareltjesâ van Oegstgeest: âIk denk, dus ik bestaâ. Foto: Wil van Elk.
Zie het bericht in de Oegstgeester Courant.